Koirien hyvinvointi tulevaisuudessa
Meidän pitää oikeesti nyt parantaa koirien ja kaikkien eläimien hyvinvointi ja tulevaisuudessa.
Minun mielestä vuonna 2021 tähän asiaan pitäisi puuttua vakavammin.
Se tarkoittaa sitä että jokainen koira saa mielekästä tekemistä ja päivittäin lenkitystä oman rodun kohtaisesti. Olen paljon nähnyt koiria jotka tarvisi paljon liikuntaa mut ne käy päivittäin kolme kertaa alle 500-1000 metriä kävelemässä. Minun mielestä se ei ole koiralle oikein meidän pitää asialle tehdä jotain että jokaisella koiralla on hyvä olla ja elää. Koira ei hankita vain sen takia että se on kiva eläin on koiralle pitää antaa oikeuksia saada liikkua oman rodun verran mielekästä tekemistä ja kun koira tulee kipeäksi viedä eläinlääkäriin ja tietenkin ruokia ja antaa perustarpeet koiralle perustarpeita on muun muassa kouluttaminen. Ihmiset hankki pääasiassa koiran sen takia että niillä on seuraa kotona mut. Minun mielestä myös koira tarvitsee sen arvoisen elämän eli perustarpeita kuntoon.
Itse kierrän paljon agility kissoja Suomessa ympäri näen kilpailussa sitä että hihnasta kiskot että on koira kun koira ei kulje nätisti vierellä tai koiralle huudetaan radan jälkeen kun koira ei ole tehnyt oikein minun mielestä tällaisesta käytöksestä pitäisi saada kilpailukielto kuten joissain muissakin urheilulajeista saa huonosta käytöksestä kieltoja. Minun mielestä se ei ole koiralle oikein et sitä kiskotaan hihnasta tai vedetään
Näen tällä hetkellä tosi paljon koiria ne saa liian vähän liikuntaan rotunsa verrattuna.
Esim. Saksanpaimenkoirat, Englanninspringerspanielit,Siperianhuskyt & Bernhardinkoirat.
Paljon on myös koiria jotka vetävät hihnassa ja omistajat eivät pysty hallitsemaan. Koiria meidän pitäisi saada Suomeen, joku palvelu että jokainen koiranomistaja tietää. Miten koira pitäisi kouluttaa tällöin me vältyttäisiin koira aggressiivisuus käyttäytymis koirapuistossa ja pystytään luottaa siihen että on turvallista kävellä lenkkipolulla. Minullekin on tullut vastaan koiria jotka omista omistajat huutavat kaukaa. "En saa pidettyä koirani kiinni apua se tulee sinun luokse" Mitä jos siinä tilanteessa kävisi jotain? Kuka korvaa? ja mitä?
Jokaisella varmaan olisi unelma että koira käyttäytyy nätisti hihnassa ja kotona mutta se vaatii sen että koiraa koulutetaan paljon. Ei se itse tämä koulutus se koira kun käyt koirakoulussa muista jatkaa harjoituksia kotonakin ja muissa paikoissa jossa käyt.
Esimerkki onset haukku herkän koiran voi opettaa siihen et se ei hauku ollenkaan vain silloin kun se haluaa vaikka ulos tämä on ihan mahdollista Mutta se vaatii paljon kouluttamista. Jos siinä on ohi menee polkupyöriä tai mopoja Älä syytä niitä siitä tulee liian lähelle koiria Sinähän olet vastuussa koirista jos ne ei kulje nätisti vieressä tai näykkii ohi.
Olen huomannut sen että ihmiset hankkivat enemmän koiria taloon, kun pystyy huolehtimaan niistä koiralla olisi oikeudet samoihin juttuihin.
Jos et saa itse pidettyä koira. Hae apua koira kouluista löytyy yleensä ongelmakoira tai kysy kasvattajalta apua.

Kommentit
Lähetä kommentti